drei Wünsche CELE 3 DORINTE

Imagine artistică a unui peisaj rural, cu case și copaci, ilustrând un sat liniștit.

Cică era odată un sătuc uitat de lume, în care nu se întâmplase până acum nimic neobișnuit.

O pictură în acuarelă care prezintă o casă cu un acoperiș înclinat, situată pe o colină, înconjurată de peisaje cu nori și copaci în fundal.

Într-o căsuță modestă, aflată chiar la marginea sătucului, lângă pădure,…

O fereastră deschisă cu plante într-un ghiveci și umbrele unor oameni văzute pe peretele din spate.

…trăiau fericiți doi oameni – soț și soție.

O scenă dintr-o bucătărie în care un bărbat și o femeie pregătesc mâncare, cu detalii despre ustensilele din jur.

Chiar dacă cei doi erau destul de săraci, nu se plângeau de viața lor, însă visau și ei, ca fiecare om, la un trai mai bun.

O ilustrație artistică care prezintă un bărbat cu o expresie contemplativă și o vacă ilustrată în fond.

De pildă, bărbatul ar fi dorit să aibă în gospodărie măcar o vacă cu lapte, câteva pungi pline cu bani, și de ce nu, un ceas de aur.

O ilustrație artistică a unei case tradiționale și a unei fețe umane, cu un accent pe detalii stilizate.

Femeia și-ar fi dorit și ea o casă mai îngrijită, o pereche de pantofi roșii noi-nouți, iar la gât o salbă de perle.

O ilustrație în care un bărbat stă pe un scaun și lucrează la o lampă, în timp ce o femeie stă lângă el, observându-l. Fundalul este întunecat, iar detalii ale mediului sunt vizibile.

Însă cei doi trebuiau să se resemneze în cele din urmă că nu vor avea niciodată parte de asemenea lucruri și își vor duce mai departe traiul lipsit de bucurii de până acum.

O ilustrație în care o fetiță cu o băț de fulgere se află în fața unui bărbat și a unei femei într-o cameră veche. Bărbatul stă pe un scaun în fața unei mese, iar femeia se află lângă el, având un gest de mirare. Fetița pare să fie un personaj fantastic, adăugând o notă de magie scenei.

Când tristețea lua așadar locul visării, ușa casei se deschise, iar în prag apăru o ființă strălucitoare, cum numai în povești puteai întâlni. Cei doi soți se mirară nespus când văzură făptura aceea stând în fața lor.

Imagine artistică a unei femei cu părul ondulat și un zâmbet subtil.

Aceasta le spuse că este Zâna cea Bună a Pădurii și le-a citit gândurile de mai devreme. Zâna venise aici cu intenția de a-i ajuta pe cei doi.

O ilustrație în care apare o clădire cu elemente gotice pe un fundal înstelat.

Zâna locuia într-un palat de cleștar, iar acolo totul era minunat, căci însuși curcubeul trecea și lumina toate încăperile.

Zâna nu voia ca cineva din apropierea ei să fie trist, așa că de cum a aflat de supărarea celor doi soți, a venit grabnic în ajutorul lor. Zâna cea Bună a Pădurii le-a spus celor doi soți că le va îndeplini trei dorințe, nu mai mult. Așadar, cei doi să chibzuiască bine la cele ce vor cere mai apoi. Iar atunci când își vor rosti dorința, aceasta se va împlini pe loc, căci puterea zânei era mare de tot.

Imagine artistică în care un bărbat face semnul de liniște, privind o femeie cu un aer enigmatic.

Cei doi soți se bucurară nespus când auziră aceste lucruri, dar îndata căzură pe gânduri, căci nu știau ce să-i ceară zânei. Adineaori își doreau fiecare atâtea lucruri, iar acum, când visele lor puteau să se împlinească, nimic nu le mai venea în gând.

O pictură înfățișând o scenă abstractă, cu figura unei femei în rochie albă pe fundal, iar în prim-plan se văd două fețe, una dintre ele ascunzându-se și cealaltă în poziție de meditație.

Zâna le spuse celor doi soți că se pot gândi în tihnă la cele ce își doresc, nu e nicio grabă să-și rostească gândurile și astfel să se pripească.

Ilustrație în care două personaje se uită cu curiozitate spre o ușă deschisă.

Și cum rosti aceste lucruri, zâna dispăru ca prin farmec, iar cei doi soți se mirară nespus de miracolul petrecut sub ochii lor.

O ilustrație în care un bărbat cu o expresie neutră stă la o masă, ținând mâna unei femei, care este întoarsă cu spatele spre privitor. În fundal se observă un perete și o fereastră.

Seara era lungă, iar cei doi soți începură să se gândească ce anume puteau să-i ceară zânei.

Ilustrație în care o femeie stă lângă o fereastră, privind afară, în timp ce un băiat este așezat lângă ea, atmosfera fiind calmă și intimă.

Timpul trecea pe neobservate, și nimic important nu le venea în minte.

Cei doi se sfătuiră îndelung ce anume vor cere – până la urmă era greu să-ți fie îndeplinite fix trei dorințe. Dacă ar fi avut două, fiecare ar fi cerut câte ceva, și totul s-ar fi terminat cu bine. Însă, la cum stăteau lucrurile, soții se gândeau care dintre ei este mai îndreptățit să rostească a treia dorință. Și, la urma urmei, trei dorințe le păreau extrem de puțin lucru, având în vedere câte nevoi aveau ei.

O scenă ilustrată cu două personaje, unul așezat pe un scaun și celălalt stând în picioare lângă el, în interiorul unei încăperi.

Mai trecu ceva timp, iar cei doi nu ajunseseră la vreun rezultat. Văzând că lucrurile rămân pe loc, femeia îi spuse bărbatului că mai bine ar mânca ceva, iar apoi, cu stomacul plin, le va veni mai ușor să se gândească la cele ce vor avea de cerut de la Zână.

Pictură în acuarelă a unei case pe un deal, cu un drum care o înconjoară și copaci în fundal.

Într-adevăr, afară venise noaptea, iar singura casă din sat în care mai era lumină era cea a celor doi soți.

Imagine artistică a două mâini care țin un obiect cu lamă, într-un context de gătit sau preparare a alimentelor.

Sfatul femeii părea să fie bun; oricum, altceva mai de soi nu-i trecea prin minte bărbatului. Așa că el se apucă de curățat cartofii, în timp ce ea pregăti focul la sobă

Imagine artistică a două mâini care țin un obiect cu lamă, într-un context de gătit sau preparare a alimentelor.

Când cartofii fura așezați pe plita sobei, aceștia răspândiră în aer un miros îmbietor, care le ațâța și mai mult foamea celor doi soți.

Ilustrație cu o femeie care gătește la o farfurie pe un aragaz, cu un ibric și diverse vase de ceramică în fundal.

Curând, cartofii fura gata pregătiți, iar femeia se apucă să așeze masa.

Imagine artistică care prezintă o persoană ghemuită, cu mâinile pe cap, indicând o stare de supărare, în timp ce o altă persoană, îmbrăcată în fustă roșie, stă în fundal cu un obiect în mână.

Cei doi începură apoi să guste din cartofi, căci aceștia erau singura lor mâncare.

O ilustrație în care un bărbat stă la o masă, uitându-se la o femeie care mănâncă dintr-un bol.

La un moment dat, femeii îi veni în minte că lângă cartofi ar fi fost buni și niște cârnați, și nu știu cum făcu, de rosti cu voce tare acest lucru.

Ilustrație în acuarelă care arată o masă cu doi oameni; unul dintre ei, un bărbat, este aplecat spre masă, iar femeia, cu un aspect distant, privește spre un fundal întunecat.

Cât ai clipi, dorința îi fu îndeplinită, căci din senin apărură pe masă niște cârnați mari și gustoși de mai mare dragul.

O ilustrație artistică care prezintă un bărbat și o femeie la o masă, având expresii de uimire și surpriză, cu alimente pe masă.

Numai că, tot atunci, începu și cearta între cei doi soți, pentru că bărbatul prinse a o ocărî pe nevastă-sa, căci din pricina ei fusese irosită una dintre cele trei dorințe făgăduite de Zâna Pădurii.

Ilustrație reprezentând un adult și un copil la o masă, adultul ținând o furculiță, iar copilul privind la un bol.

Femeia se apăra și ea cum putea, numai că acest lucru îl scotea și mai mult din sărite pe bărbat. La un moment dat, acesta se enerva atât de tare încât rosti cuvintele: ‘De ți-aș vedea cârnații ăia lipiți sub nas!’

O ilustrație în acuarelă care prezintă un bărbat și o femeie la masă. Bărbatul vorbește, iar femeia are o expresie surprinsă.

Nici nu-și isprăvi bine bărbatul cele rostite, că se petrecu întocmai cum spusese el. Cârnații ce până atunci stăteau liniștiți în farfurie, săriră sub nasul femeii și se lipiră așa de bine, de parcă ar fi fost acolo dintotdeauna.

O ilustrație artistică a unei persoane cu o mustață neobișnuită, având o expresie surprinsă sau șocată, într-un mediu întunecat.

Bărbatul își dăduse seama ce prostie făcuse atunci când rostise ca pe o dorință blestemul adresat nevestei sale. Iar aceasta, săraca de ea, era mâhnită peste măsură de cele întâmplate, căci de acum încolo nici că s-ar mai fi putut arăta în văzul lumii.

Imagine a două persoane la o masă, una dintre ele își acoperă fața cu mâinile, iar cealaltă are o expresie de tristețe, fiind înconjurate de un ambient întunecat.

Fu rândul femeii să-l certe pe bărbat pentru pripeala lui, iar acesta, știindu-se vinovat, nu mai avu nimic de spus.

O femeie cu o expresie de supărare se îndreaptă spre un bărbat care stă cu spatele, privindu-se pe sine în fața unei feronerie, într-o scenă dramatică.

Mai trecu ceva timp, iar cei doi se liniștiră. La urma urmei, mai aveau o ultimă dorință, și poate că Zâna cea Bună a Pădurii se va milostivi de ei și va face lucrurile la fel cum au fost înainte.

Cei doi soți se puseră de acord să o cheme pe Zâna Pădurii, iar aceasta să facă în așa fel, încât să îndepărteze pentru totdeauna cârnații aceia aflați sub nasul femeii. Iar de alte dorințe nici nu mai voiau să audă, căci nu avuseseră decât neliniște din pricina lor.

Zis și făcut. Zâna cea Bună a Pădurii se arătă pe dată, și cu bagheta ei fermecată atinse nasul femeii, iar cârnații dispărură de acolo ca și cum n-ar fi fost.

O ilustrație în care o femeie în rochie albă își îndreaptă degetul spre un bărbat cu o expresie surprinsă, sugerând interacțiune sau comunicare.

Mare fu bucuria celor doi soți atunci când văzură că lucrurile reveniseră la fel ca înainte.

Ilustrare artistică a unui cuplu îmbrățișându-se într-o scenă intimă, cu detalii de fundal ce sugerează un mediu de gospodărie.

Și au trăit de atunci încolo și mai fericiți, căci au învățat multe din cele întâmplate.

Imagine artistică a unei clădiri tradiționale într-un peisaj natural, surprinsă prin tehnica acuarelă.

Și trebuie spus că niciodată de atunci încolo nu le-a mai lipsit ceva din casă, căci prin hărnicie și pricepere, omul își poate îndeplini singur orice dorință.

Informații despre autor și colaboratori, inclusiv numele și titlurile acestora.

Autor: Nikolaus Kleininger Professor Methodist: C-tin Ștefănescu Redakteur: Mariana Geamănu Schnitt: Olimpia Stroe

Categorized in:

Povesti,